Sonjaveenstra.reismee.nl

Zanzibar

Jambo.

We waren in de taxi gestapt en we gingen op naar het vliegveld in Arusha. We zouden namelijk naar Zanzibar. Vrijdag om 15:10 vlogen we. We kwamen aan op het vliegveld en we moesten meteen onze koffer en onze handbagage op een band leggen. Ook moesten we onze schoenen uit doen en toen mochten we door het poortje lopen. We deden onze schoenen weer aan en namen onze koffers weer mee. Een man begeleidde ons naar de incheck bali, we gaven ons paspoort. Het duurde wel erg lang, de printer deed het niet. Dus onze boardingpasses konden niet worden uitgeprint. We moesten maar weer gaan zitten. Na een tijdje riepen ze ons weer en was het gelukt. In Nederland zijn we gewend dat onze koffer op een bagageband gaat bij de incheckbali maar hier bleven onze koffers gewoon voor de incheck bali staan. En kwamen ze met een karretje de koffers ophalen. We moesten nu in een andere ruimte wachten tot we het vliegtuig in mochten gelukkig waren hier allemaal leuke winkeltjes waar we in konden kijken. We werden weer geroepen en konden weer door een poortje om onze tassen te controleren. Daarna moesten we weer ergens gaan zitten. Na 15 minuten konden we dan eindelijk het vliegtuig in. Het was een vrij klein vliegtuig, dus best eng. Toen we geland waren op Zanzibar moesten we een aantal gegevens invullen en daar stond een mannetje met onze koffers klaar. Even verderop stond een man van ons hotel met een bordje met mijn naam erop. Nu konden we naar de auto gaan. We wilden er met onze koffer heen lopen tot de koffers gewoon uit onze handen werden gepakt door 2 jongens. Toen we bij de auto waren eisten de jongens 10.000 shilling van ons (€3.70) voor die 50 meter lopen. Wij vonden dit écht belachelijk. Na een uur rijden waren we bij ons hotel. Zanzibar is al een stuk rijker vergeleken met Tanzania. Hier zagen we overal scooters en in Tanzania zien we alleen maar piki piki's ook zijn er grotere en modernere gebouwen, vooral veel moskees. Op Zanzibar zijn ze heel erg gelovig. Ook is er ramadam waardoor wij niet op straat mogen eten of drinken. Toen we aan kwamen waren er erg weinig mensen dit was wel jammer maar we hadden een grote kamer met uitzicht op zee, echt super mooi! We hebben in het restaurant gegeten en daarna nog even op het balkon gezeten. Toen zijn we gaan slapen. We werden in de nacht wakker omdat we de golven van de zee keihard hoorden. Toen we weer wakker werden regende het.. het zou alleen s ochtends regenen dus een goed moment om naar stone town te gaan. We hebben ontbeten, we kregen verschillende soorten fruit, thee, verse jus en een omelet. Daarna gingen we in de taxi naar stonetown. We hebben hier een tour door de stad met een gids gedaan. Dit was erg leuk zo hebben we stonetown goed kunnen zien en hebben verschillende souveniers winkeltjes bezocht. Hierna zijn we gaan lunchen, ik had een kip sandwitch. Ondertussen was het al 4 uur. De gids die ons door stonetown heeft begeleid zou tegen de taxi zeggen dat hij hier om 4 uur zou zijn. Om 16:20 was hij er nog niet. Toen heb ik maar beltegoed gekocht om te bellen, ik had alleen maar mb om te internetten. Toen ik hem belde bleek het dat die man helemaal niks had gezegd. Toen we terug kwamen was het al donker en hebben we nog even op het balkon gezeten daarna zijn we gaan slapen. Om half 3 werden we weer wakker door de golven. We zijn toen even naar het balkon gegaan om te kijken. Aangezien altijd wanneer wij er zijn het eb is dus is de zee super ver weg is. Rond 11 uur wordt het vloed maar dan zijn wij weg en wanneer we terug komen is het alweer eb. Om 6 uur werd ik weer wakker en ik was super misselijk en had last van mn buik.. het bleek dus dat ik voedselvergiftiging had. Het is gekomen door de kip sandwitch. Ik heb tijdens het ontbijt alleen een beetje fruit gehad. We zouden vandaag 3 stranden bezoeken, precies wanneer ik ziek werd.. Om half 12 was de taxi er. We gingen eerst naar Kiwengwa dit was echt een super mooi strand. Hierna gingen we naar Kendwa dit was ook heel mooi maar alweer heel anders, het was dan ook veel toeristischer. We zijn hier naar een restaurantje gegaan want het was inmidddels al 3 uur. Omdat ik nog zo'n last van mn buik had heb ik een paar hapjes soep gehad meer kreeg ik niet weg. Hierna zijn we naar het Nungwi strand geweest. Hier hebben we schildpadden gezien en hebben we de zonsondergang gezien, echt super mooi. Om 7 uur waren we weer thuis, Ilse is wat gaan eten maar het lukte mij nog steeds niet om iets te eten. Nu moesten we alweer onze koffer in pakken want morgen (maandag) moesten we alweer terug naar Tanzania. We zijn gaan slapen ik heb gedoucht en om half 9 zijn we gaan ontbijten, mij lukte het nog steeds niet echt om iets te eten want ik had nog steeds super erg last. Om 10 uur kwam de taxi om ons naar het vliegveld te brengen. We vlogen eerst echt maar 20 minuutjes naar Dar es salaam en vanaf daar weer naar Arusha. Daar stond de taxi ons weer op te wachten. Neema was blij ons weer te zien. Er was nu ook een jongen (Roman) uit Duitsland die ook vrijwilligerswerk komt doen. 's avonds hebben Ilse, Roman en Neema rijst met vlees groene en aardappeltjes gegeten. Ik heb wat yoghurt en brood gegeten. We hebben nog even wat met elkaar gepraat en daarna zijn we gaan slapen. Morgen moeten we alweer les geven.


Kwaheri en tot de volgende blog.

Reacties

Reacties

Annelies

Leuk Sonja dat jullie naar Zanzibar zijn geweest dit wilde je zo graag. Jammer dat je misselijke was.
Je bent er in ieder geval geweest. Geniet er nog maar even van het gaat zo snel allemaal.
Liefs mem

Baukje

Wat mooi toch naar zanzibar geweest. Jammer dat je je niet lekker voelde. Maar ik proef uit je verhalen dat er ooit wel een tweede keer komt.Nou nog maar lekker genieten het is al weer bijna voorbij.?

Annelies

Het gaat op school heel anders dan in Nederland leuk om dit mee te maken. Nog een weekje en gaan jullie alweer terug naar Nederland. Nog een weekje genieten !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!